Deniz Seki kimdir? İşte biyografisi!


01/07/1970, İstanbul doğumlu. Ancak babasınınn ailesi Antalyalı olduğundan kendisinii Antalyalı hissediyormuş. İlkokulu Maçka Süheyla Artem’de, orta ve lise eğitimini de yatılı olarak Çamlıca Kız Lisesi’nde okudu.

Okulu bitirdikten sonra, TRT İstanbul televizyonundaki sunuculuk sınavlarına katılarak sunucu olmaya karar verdi ve bu meslekte başarılı oldu.

İdealist bir yapım olduğundan sunuculuk yaparken içimdeki müzisyen ruhunun çıkması biraz zaman aldı. Öyle ki, keşfedilmesi, 1993 Yılında Melih Kibar’ la tanışması sonucu ortaya çıkacaktı. Ki, öyle de oldu.

Nasıl mı? Kendi dilinden dinleyelim;

Medeni cesareti olan bıcır bıcır bir kız çocuğu olduğum için, tesadüfler sonucu Melih Kibar la tanıştım ve sesimi dinlemesini rica ettim. Kendisi de beni stüdyosuna davet etti. Ben ne olduğunu bile anlamadan bir de baktımki, reklam filmlerini seslendirmeye başlamışım. Böylece sanat hayatı yolundaki önemli adımlardan birini atarak, yoluma birbirinden değerli; Kenan Doğulu, Emel Müftüoğlu, Ege, Ferda Anıl Yarkın, Zuhal Olcay ve Yaşar gibi sanatçılara vokalistlik yaparak devam ettim.

1995 Yılında, artık kendimi iyice şarkı söylemeye hazır hissettiğim anda, medeni cesaretimi göstererek POP - SHOW 95 Şarkı yarışmasına katıldım ve kendi yazdığım şarkı sözümle 1. oldum.

Ve 1997 yılında, uzun ve zevkli çalışmalar sonucunda 1. albümüm olan “Hiç Kimse Değilim” müzikseverlerle buluşmuş oldu. Yaşadığım acı ya da tatlı duygu yoğunlukları, söz ve bestecilik kimliğimin ortaya çıkmasını sağladı. Bu beni çok heyecanlandırdı. Çünkü artık şarkı yazıyor ve besteliyordum. Bu da bir sanatçı için önemli olsa gerek?

Aslında düşünüyorum da ben şarkılarımla, hele ki birbirimizi hiç tanımadığımız halde sizlerle dertleşiyoruz. Bence hayranlık diye adlandırılan duygunun tanımı da bu.

25 Aralık 1999 tarihinde, söz ve müziklerinin birçoğu kendime ait olan “Anlattım” isimli albümümle bir kez daha sizlerle buluştum. Ne mutluyum ki bu albüm düşlediğim ve hayal ettiğim başarıya ulaştı. Ve sanat hayatı yolundaki adımlarım hızlı bir koşu maratonuna dönüştü. Bu cesaretim ve heyecanımla uzun yıllar kendi şarkılarımı, yaşadığım ve özümsediğim tüm hikayelerimi, müziğim aracılığı ile sizlerle paylaşacağıma söz veriyorum.

3. Albümüm “şeffaf” Ocak 2002 tarihinde müzik marketlerdeki yerini aldı ve kendinden söz ettirmeyi de başarabildi. Bu albümde sırasıyla Unutursun ve Yakamoz isimli şarkılara klip çekildi. Unutmayın! Biz sanatçılar, sizlerle evrensel olan müziği paylaşmaktan büyük bir sevinç ve gurur duymaktayız. Böylesine özel bir yeteneği bahşeden Yüce Tanrı’ya binlerce teşekkürler.

4. albümüm ”’Aşkların En Güzeli” müzik kariyerimin bana bir hatırası olarak Eylül 2003′te çıktı. Çocukluğumun şarkılarını, günümüz sounduyla yeni jenerasyonlara taşımak, kaybolmaya yüz tutmuş 70′lerin Türkçe pop müziğinin asla kaybolmayacağını ve kaybolmaması gerektiğini kendime ve siz dinleyicilerime ispat etmek istedim.
Ve 5. albümüm Aşk Denizi Aşka aşık olan ben, bu albümümde aşkın her halinden bahsettim. Herkes kendi aşkından bir parça bulacak. 9 aylık bir çalışma sonucunda ortaya çıkan 14 şarkının 13′ünün sözleri ve bestesi gene bana ait.Bu albümde ayrıca istedim ki bir albüm nasıl yapılıyor, hangi aşamalardan geçiliyor, müzisyen ile şarkıcı arasında nasıl diyaloglar oluyor bilinsin… Böylece Bir albüm hikayesi VCD’si çıktı ortaya. Kaset kapağı için resim çekiminden tutun da stüdyo çalışmalarına kadar her şey var bu VCD’de.

About this blog